Ameliyatsız estetik uygulamalarında en çok kullanılan yöntem Botox’tur. Botoks,(Botox) Clostridium Botulinum denen bakterilerden elde edilen bir toksindir. Bu bakteri toksini uzun yıllardır tıpta farklı dallarda kullanılmaktadır. Toksin eğer bir kasın içine verilirse o kası geçici olarak devre dışı bırakır. Yani kaslar geçici olarak görevlerini yapamazlar. Bu özelliğinden dolayı  özellikle cilt kırışıklıklarının tedavisinde  kullanım alanı bulmuştur. Çok ağrılı bir işlem olmamakla birlikte kısa süren de bir işlemdir. Botoks (Botox) uygulanırken  anestezik bir krem  kırışık bölgelere uygulanır. Bölge uyuştuktan sonra Botox bölgeye enjeksiyon şeklindeuygulanır.

Botox’ un etkisi yaklaşık 4 ile 6 ay etkisi sürer ve bu süreç içerisinde mimikler ve kaslar eskisi kadar aktif kullanılamayacağı için cilt daha ışıltılı ve kırışıksız görünür. Yüzün üst bölgesinde yani kaş arasındaki dikine çizgiler, alındaki yatay çizgiler ve kaz ayağı kırışıklıklarında botoks (botox) yaygın olarak kullanılmaktadır. Botoks (Botox) etkisini 3-10 gün arasında  göstermektedir. Yaklaşık 10 gün sonra kontrole gelinmesi gerekmektedir. Bazı kaslara verilen doz yetersiz gelmiş olabilir bu nedenle o bölgelere küçük rutuşlar uygulanabilir.

6 ayda bir düzenli botoks (Botox) uygulanan kişide bazı mimiklerin eskisi kadar yoğun kullanılmaması nedeniyle botoks (botox) etkisi ortadan kaybolmuş olsa bile kırışıklıklarda gözle görülür bir azalma olduğu gözlemlenmiştir.

Çok özel kas ve sinir hastalıkları olan kişilere botoks uygulaması genelde önerilmez. Botoks uygulaması bir hekim tarafından gerçekleştirilmelidir. Aksi durumlar hem tıbben hem hukuken cezai yaptırıma neden olmaktadır. Uygulanacak bölgenin anatomisini, kas yapısını ve deri yapısını daha doğru ve iyi bilmelerinden dolayı işlemin bir dermatolog ya da plastik cerrah tarafından gerçekleştirilmesi daha uygun olacaktır.

Toksin çok düşük miktarlarda enjekte edildiği için, tedavi güvenli, yan etkiler minimaldir. Enjeksiyon sırasında hastaların yarısında hafif yanma meydana gelir. Nadiren enjeksiyon alanında morarma olabilir. Bu durum özellikle Aspirin alanlarda görülür. Diğer yan etkiler göz kapakları ve kaşlardaki düşüklüktür. Göz kapağı düşüklüğü % 1 oranında görülür. Ortalama dört haftada geriler.

Terlemeye karşı botoks tedavisi!

Botoksun bir diğer kullanım alanı ise aşırı terleme tedavisidir. Bazı insanlarda özellikle koltuk altı, el içi ve ayak tabanında oluşan terlemelerde botoks ile tedavi edilebilir.

Yöntemin pratik oluşu ve sonuçlarının uzun süreli kalıcılık (6-10 ay gibi) sağlaması gibi nedenler botoksu terleme sorununa çözümde cerrahi uygulanmadan en çok tercih edilen yöntem haline getiriyor. Uygulamada ağrı ya da acı hissi olmaz . Bu yöntemden yararlanan hastalar uygulamadan sonra yaşadıkları problemi geride bırakır  ve istedikleri renk kıyafet giyebilirler.